Sonar Family

2-4 players, 30 мин, Ages 8+, Matagot, BoardGameGeek Rating: 7.3
52.00 лв.
Bonus points: 1 point
MTGSONA00328
Not available

Ние от (BoardGames.BG) използваме Вашият email адрес за специален списък за изпращане на уведомления за наличност за този продукт. След като продуктът се появи отново в наличност, Вие ще получите автоматично съобщение, и Вашият email адрес ще бъде премахнат от списъка автоматично.

Тази информация е достъпна за някои наши служители. Ако желаете адресът Ви да бъде премахнат от списъците за уведомление, моля, изпратете ни известие до sales@boardgames.bg, сдържащо адресът, който искате да премахнем, и продуктът, за който сте абонирани.

Ако вярвате, че личните Ви данни са били обект на злоупотреба, можете да се обърнете към наблюдаващите органи. Във връзка с регламента за защита на личните данни GDPR, ние сме задължени да Ви уведомим за това право.

Ние не използваме личните Ви данни, освен за нуждите на онлайн магазина и следенето на свързаните с бонус програми данни. Ние не изпращаме по email търговски предложения, поздравителни картички и всякакъв вид информация, която може да бъде категоризирана като непоискано съобщение.

Add to wishlist Compare

Time for an underwater game of cat-and-mouse, with each of the two teams in Sonar competing to be the first to deal two points of damage to the other. Do that, and you win the game instantly.

In detail, Sonar includes four pairs of maps, and each team takes the same maps in their color. A team can be one or two players, and with two players on a team, each player takes a different role: Captain or Radio Operator. (A one--person team handles both roles.) A divider separates the teams, and each Captain marks their starting location on the map.

On a turn, the Captain calls out an action, typically moving their sub one space north, south, east, or west. When they do this, they call out a direction, mark their new location, and add one energy to their ship's register. The Radio Operator on the other team notes the movement of this sub on a plastic sheet, and through deduction and trial-and-error tries to determine exactly where the opposing sub might be on the map.

Instead of a moving, a Captain can also:

  • Use sonar: Erase two energy from your register; the opposing team must reveal their row or column.
  • Go silent: Erase three energy from your register; move your sub, but don't gain energy and don't tell the opponents which direction you're moving.
  • Fire a torpedo: Erase four energy from your register; call out coordinates in your quadrant (e.g., F6); if the opponents are on that space, they take a point of damage.
  • Surface: Announce your location to the opposing team, then erase your previous path on your map; you can't cross your own path during the game, so sometimes you need to surface in order not to box yourself in.

You can have at most four energy in reserve, so you need to manage movement and the other actions carefully so that you'll be able to fire at the opponents once you know where they are — ideally without being torpedoed in response!

Board game for:
2-4 players
Дължина на играта:
30 мин
For ages:
Ages 8+
Бордова игра от:
BoardGameGeek Rating:
7.3

Няма оставени мнения

Write a review