Често задавани въпроси

Постарахме се да отговорим да доста от често задаваните въпроси, ако се сещате нещо - пишете ни в коментарите или чрез формата за връзка с нас!

Магазин

Q. Къде се намира в магазинът ви?
A. На страницата с адреса ни, която е достъпна през менюто най-горе в магазина, има подробна информация как да ни намерите. Включително карта, телефони за връзка, работно време.

Q. Имате ли игри на български език?
A. Малко или никакви. С някои логични изключения сред най-популярните игри, ние се стремим се да предлагаме настолни игри, които не може да откриете във всяка книжарница, което обикновено означава заглавия на английски език, които не са превеждани на български език. Ако искате да играете най-актуалните игри, няма да се разминете без английски език.

Q. Зная, че предлагате игри с миниатюри Infinity и Warmachine/Hordes, но на сайта няма много продукти!?
A. Невъзможно е да поддържаме наличност на всички продукти от тези линии, но може да откриете актуални ценови листи на следните връзки - Infinity, Warmahordes, и да ги поръчате чрез формата за връзка с нас или в групата ни за миниатюри във Facebook - ще ги доставим със следващата поръчка от Corvus Belli или дистрибутор на Privateer Press.

Q. А какво е положението с Warhammer продуктите?
A. Поддържаме на склад най-популярните WH40K продукти по препоръки на Games Workshop. Поддържаме на склад малко по-разширена гама на Age of Sigmar продукти. Всички останали продукти на Games Workshop могат да се поръчат и доставят в рамките на 7-10 дни. AoS продуктите, които са обозначени с "доставка до 7-10 дни" може да поръчате и през онлайн магазина. Ако продуктът не е в каталога ни, може да ни пишете през формата за връзка с нас.

 

Пратки:

Q. Неделя е, ако пусна поръчка, ще пристигне ли утре?
A. Не, защото, макар да е работен ден за нас, куриерските фирми не работят в неделя. Тъй като понеделник е почивен ден за магазина, поръчката Ви ще бъде изпратена във вторник и ще бъде при вас в сряда.

Q. Пуснах си поръчка и не я изпратихте същия ден, нали пише, че е експресна?
A. Ако сте пуснали поръчката си преди 16 часа, вероятно сме я изпратили същия ден. По-късно просто нямаме време да обработим поръчката, преди куриерът да вземе стоката от магазина ни, затова ще я обработим на следващия официален работен ден. Съдейки от собствения ни опит с онлайн търговците в България - рядко ще получите по-бърза обработка и изпращане на поръчки, стремим се да го направим в минимални срокове, но съобразени с нашето работно време.

Q. Искам да поръчам нещо с градска поръчка и да пристигне още днес!
A. Възможно е, но ще заплатите доставка от порядъка на 15+ лева, и то само, ако сте пуснали поръчката си преди 13 часа и изрично сте ни уведомили за желанието си чрез телефонен разговор!

Q. Искам да получа поръчката си с Еконт или до офис на Еконт!
A. Не работим с Еконт, може да получите пратката си със Speedy или Rapido в съответния офис или до адрес. Ако държите на пратка с опция "преглед преди получаване" - Speedy също предлагат такава услуга, отбележете го в забележката по време на поръчка.

Q. Настолната ми игра пристигна повредена, можеше да я опаковате по-добре!
A. Ако пратката ви е повредена, трябва да уведомите куриера, за да ви напише протокол и да ни я върне. Изпращаме всички пратки с маркировка "Чупливо" и със застраховка, но куриерите невинаги ги пренасят внимателно. При всички положения ще ви я заменим (ако все още имаме наличност от продутите).

Q. Искам да поръчам пратка с опаковане на подарък, не може ли да го опаковате днес и да мина в магазина?
A. Не, имаме уговорка със студио НийдАс да опаковат пратки за следващия ден (дори да е почивен), което е основната причина опаковката да е на подобна цена и с подобно качество. Поръчайте я един ден по-рано и ще пристигне навреме!

 

Наличност на игри:

Q. Получих играта си, но липсват някои компоненти, какво да правя?
A. Издателите предлагат поддръжка за всички свои игри за частни лица (единственото известно изключение е Paizo) - достатъчно е да намерите интернет сайта им и съответната страница за връзка с тях или support страница и да им пишете какво ви липсва, почти всички изпращат липсващите части моментално. Имайте предвид, че не е възможно да им пишем ние като магазин - или е възможно, но само от ваше име, т.е. при всички положения ще изчакате да изпратят резервните компоненти.

 

Наличност на игри:

Q. В сайта пише, че настолната игра, която искам, не е налична, има ли шанс да имате останала бройка?
A. Не, наличностите в сайта ни отговарят на складовата наличност. Ако пише, че е налична, значи я имаме, ако пише, че я няма, значи я нямаме (но пък си струва да видите следващия въпрос).

Q. Искам настолна игра от каталога ви, на която пише "няма наличност", може ли да я поръчам?
A. Някои настолни игри ги нямаме в момента просто, защото тиражът е изчерпан, други вече не зареждаме често. Като цяло популярните бордови игри тип Dixit, Ticket to Ride, 7 Wonders, Small World и т.н. не са налични само, когато тиражът им е изчерпан при дистрибуторите ни и няма откъде да ги купим, но при първа възможност ще ги заредим (може да се абонирате за наличност на страницата на всеки такъв продукт). Ако искате по-специфична и не толкова популярна игра - пишете ни през формата за връзка с нас.

Q. В сайта пише, че играта, която искам, е налична, мога ли да си я взема в магазина и има ли разлика в цената?
A. Да, всички продукти, за които пише, че са налични, са в магазина ни на ул. Крум Попов 75 в София и може да се вземат и на място на същата цена. Може да си резервирате бройка, като си пуснете поръчка и изберете "получаване на място в магазина" и ще ви я пазим 5 календарни дни, иначе не обещаваме, че никой няма да си купи игрите преди вас.

Q. Искам бордова игра, но я нямате в каталога, може ли да я поръчам?
A. Разбира се, може да се свържете с нас чрез формата за контакти. Имайте предвид, че е възможно да поръчваме само от дистрибутори, няма как да ви съдестваме да си купите игра от eBay или друго подобно място. Стари игри с изчерпан тираж може да намерите (евентуално) в BoardGameGeek, но се пригответе за по-висока от стандартната цена. Освен това някои издатели ограничават поръчките от дистрибутори на друг континент.

Q. Как да разбера кога ще имате някоя игра?
A. Има два начина:
- да се абонирате за наличност на страницата на изчерпания продукт (трябва да въведете email адрес), при което ще получите имейл в момента, в който я зачислим на склад.
- да преглеждате периодично календара ни, попълваме 90% от пристигащите пратки там и често ще знаете почти точна дата на пристигането им.

 

Клуб:

Q. Имате ли клуб, където да пробваме игрите, преди да ги купим?
A. Имаме клуб на ул. Крум Попов 75 в София и може да опитате доста игри (срещу 3 лева дневна такса на човек, включваща кафе/чай и минерална вода), но не всички игри в магазинната част ги има отворени за игра. Списък с игрите в клуба може да намерите в блога ни.

Q. Искам да взема настолна игра под наем от клуба, нали може да си я занеса вкъщи?
A. Не, игрите под наем се играят само в клуба. И не е добра бизнес идея, повярвайте ни!

Q. Има ли как да се уговоря с някой и да играя в клуба?
A. Да, групата ни във Facebook е точно затова!

Q. В календара на клуба видях, че има събирания за игри, може ли да се присъединя?
A. Събитията в календара са уговорки на хора, които са вече в клуба или са се обадили, за да запазят маса (и съответно знаем предварително какво ще играят). Понякога, когато събията са за игри, които играем ние, има място и за други хора, вече зависи от играта, гледаме да пишем отрано, но и ние самите често решаваме на момента кога и дали ни се играе нещо. Като цяло идеята е всеки да идва с компания да играе каквото иска. Събитията показват какво се играе, какво имаме за игра, какво се случва в момента. В групата във фейсбук пък коментираме, когато сме играли нови игри - там можете да се организирате и с непознати хора, за да играете при нас.

 

Цени:

Q. Има ли разлика в цените в сайта и на място в магазина?
A. Не, цените са същите и на място в магазина.

Q. Видях играта, която искам в друг магазин на по-ниска цена, мога ли да я купя от вас на същата цена?
A. Освен ако не говорим за намаления по празници и разпродажби - това е някакво изключение, за което ще се радваме да узнаем. И да, вероятно можете, ако е налична в другия магазин.

Q. В Amazon.com играта струва 100 долара, при вас е 215 лева, защо има такава разлика?!
A. Цените на настолните игри и други продукти, които предлагаме, са съобразени с покупните цени в ЕС и транспортните разходи, като обикновено продаваме на цени, близки до най-ниските във Великобритания, тъй като това е най-големия и конкурентен пазар в ЕС.

За да отговорим по-подробно:
Същата игра вероятно струва 105-115 евро в Amazon.co.uk и Amazon.de, които се намират в ЕС. При внос на стоки от САЩ (където се намира Amazon.com) се заплащат цената на продукта и презокеански транспорт по курс "продава" за съответната валута, а след това - ДДС и пощенска такса на митница. За продукт с цена 100 долара и при централен курс например 1.79 лева за долар, това означава, че ще платите $100 цена на продукта, около $20 за транспорт * 1.82 лева за долар - 218.40 лева, плюс 6 лева банкова такса и 43.68 лева ДДС на митница. Или общо 262.08 лева с 20 долара транспорт.

Без транспорт цената ще е 218.40 лева - точно колкото струва и при нас (дори с включена доставка с куриер).

Други причини за разлика в цената: много от производителите налагат рестрикции на търговията в Европа и САЩ и игрите се предлагат на различни цени в Европейския Съюз (например Z-Man, Plaid Hat Games, Days of Wonder, Fantasy Flight Games и др.). Пазаруваме и от различни дистрибутори, с различни цени и условия за доставка, и, колкото и да се стремим това да се случва при оптимални условия - най-често предпочитаме да получим игрите навреме, а не да гоним най-ниска цена.

Освен това сме напълно съгласни вие да не сте съгласни* с ценовата ни политика и да си купите играта откъдето смятате, че ще ви излезе най-евтино. Понякога игрите наистина се намират по-евтино другаде, така че - късмет!

*Което не означава, че сте прави. :)

 

Други

Q. Разглеждах сайта ви boardgame.bg, но сега магазинът изглежда различно!
Домейнът boardgame.bg не е наш и препраща към друг магазин, за чието съдържание, коректност, наличности и цени не носим никаква отговорност. Домейните, на които може да ни намерите, са boardgames.bg, boardgames-bg.com и boardgamesbg.com. За съжаление в България е доста типично да се краде трафик по всеки възможен начин.

Q. Откога имате магазин, въобще не съм чувал за вас!
A. Или въобще не следите какво се случва на родния пазар, или не сте търсили нищо в търсачките! Има ни онлайн от 2011 година, а магазинът ни за настолни игри в София ще празнува 3 години съвсем скоро, и, по една или друга причина, е най-якият магазин за този вид игри в страната - понеже зареждаме актуални игри, не подвеждаме с наличностите, не лъжем с цените, интересуваме се от игрите, предлагаме адекватни съвети, справяме се с отсяването на предлаганите игри (е, случва се и да предложим някоя не толкова добра) и основният ни бизнес са настолните игри, а не карти, играчки, книги или някакви подаръци.

Коментари

Ще я получите в сряда. В неделя очевидно няма как да я изпратим, понеже никои куриери не работят, а понеделник ни е почивен ден.

Разбира се - това е при нормални условия, напоследък куриерите се бавят, но това вече не зависи от нас, понякога ползваме и Рапидо, ако има изгледи те да доставят по-бързо.
за колко време,т.е. в кой ден ще получа дадена игра, ако е поръчана в неделя?
Може да видите на страницата за бонус точки - системата вече не дава бонус точки, понеже предпочетохме цялостно намаление на цените пред намалението с точки, което не всички използваха.

http://boardgames-bg.com/bonus-tochki-bg.html
Интересуваме какви са условията за трупане на бонус точки и за какви отстъпки или услуги могат да се използват?
Може да обръщате от евро в лева най-горе вляво на сайта.
Защо изведнъж цените в магазина станаха от левове в евро? Поръчката ми също се пусна с евро като валута..
Няма превод на български език, да не говорим, че просто е невъзможно точно тази игра да бъде преведена.
Имате ли играта "Cards against humanity" на български език?
Ново мнение