The Game

Кратко представяне – Infinity

Доколкото е възможно да съм лаконичен, когато става въпрос за тази игра, съвсем накратко ще представя новото ни отроче и потенциално – ултимативната игра с миниатюри, която май не съвсем случайно стана sci-fi игра на 2014 и носи вече 10-годишна история – Infinity. Продуктите ще зареждаме постепенно в магазина, а в клуба вече има няколко играча с не толкова познания за играта, но достатъчно хъс да я разучат, и при нас ще се провеждат състезания като част от Infinity Tournament System (рано или късно, но по-скоро късно).

Infinity е европейска игра с 28 мм супер детайлни миниатюри, които сглобявате и оцветявате сами (или с нечия помощ) – макар на турнирно ниво да не е задължително да играете с оцветени миниатюри, което значи, че може завинаги да си останете с метални миниатюрки върху обикновени бази. Действието се развива във фантастичен пост-сайбърпънк свят, където наред престрелките с близки до нашето време оръжия, се води и инфовойна с активното участие на хакери, роботи и дрони. Битките силно наподобяват на кратки, брутални престрелки, най-често в градска среда. Стилът в Infinity е силно повлиян от мангата (та до степен да намерите директна препратка към Appleseed, но ще намерите (тотално неофициални и нерядко – малко тип кокошката и яйцето) и препратки към Хиперион на Дан Симънс, Chung Kuo на Дейвид Уиндгроув, Звездни Рейнджъри на Хайнлайн и Вечната война на Холдеман (заради броните), Шотландски боец и въобще – някои типично исторически препратки, японската история, индийската митология, омировата Илиада (кхм, Илион и Олимп на Дан Симънс?), и много други – играта определено би допаднала на всеки фен на фантастиката, а и на онези, които си падат по FPS компютърни игри. Играта бъка от pop culture и анми референции.

В Infinity има общо 8 фракции, както и наемници, като последните не са фракция, позволена на турнири.

OperationIcestormCover_169

Две специфични за играта особености са това, че използва малко миниатюри (най-често около 10) и активирането на единиците в отговор на игра на опонента в неговия ход, което има за цел да наподоби истински престрелки. Infinity е една от игрите, които стават наистина интересни с използването на повече терен (сгради, прегради, изоставени съоръжения и техника, прикрития и т.н.), което пък я прави неподходяща са игра „в (почти) открито поле“, за разлика от много други игри с миниатюри. Освен това, за разлика от почти всяка друга игра с миниатюри, в Infinity е позволено да използвате „проксита“, като официалната версия на това казва, че може да го правите, когато няма конкретна фигурка със съответното въоръжение.

UPDATE 03.05.2015: О, да, играта се оказа всичко, което очаквах, че и отгоре. В Infinity няма как да ви е скучно, няма вариант, в който сте толкова откровено по-слаби от противника си, че просто гледате как той получава мача на тепсия. Няма ги т.нар. „hard counters“ – умения или единици, които просто обезсмислят друг вид умения или единици. Досега съм опитвал армии между 10 и 14 миниатюри (11-15 команди на ход) и всички единици са имали смисъл. Някои са откровено по-добри до момента, в който една от най-евтините откъм точки в армията ви успее да се отбележи подобаващо и да убие нещо два или три пъти по-скъпо – което е напълно възможно. Новото издание превръща ръкопашния бой в съвсем разумна стратегия, поне що се отнася до единиците с умения да стигнат до него, без да отслаби прекалено много нито едно оръжие за стрелба. Фракциите до момента изглеждат балансирани, всяка от тях има свои силни и слаби страни (които ще обновя по-долу в описанията на всяка фракция). Основна роля в играта са мисиите, условието за победа рядко е да убиете единици на противника (макар че помага), важното е да изпълните мисията, заради която отрядът ви е в играта. Смъртността изглежда феноменално висока, тъй като почти всички единици могат да понесат 1 рана, преди да изпаднат в безсъзнание (а оттам може да ги върнат само доктори, парамедици или инженери, според вида на засегнатата единица), но някои от войниците са по-корави, а в престрелките нерядко се случва никой да не загуби участника си.

Правилата на Infinity може да намерите на сайта на Corvus Belli, като третото издание:

 

Фракциите в Infinity

facciones_minis_1bPanOceania (PanO) е водещата световна и свръхвисокотехнологична култура, наследила много от чертите на Запада, макар и произходът на фракцията да не е европейски (държавите от Европа се присъединяват по-късно). В редиците на PanO ще попаднете на рицари, швейцарски гвардейци и дори Жана Д’арк, но отличителната им черта са уникалните TAG-ове (T.A.G. от Tactical Armoured Gear – огромни роботизирани костюми, понякога контролирани отдалеч). PanO всячески напомня евроатлантически алианс. PanOceania е „shooty“ фракцията – уменията за стрелба (Balistic Skill) на повечето единици са откровено по-високи от тези в други групировки, но пък самите войници са по-строго специализирани и не толкова гъвкави, и често имат по-малко WP (willpower), което затруднява специалистите.
http://www.infinitythegame.com/faction_PAN.php
http://www.infinitythegame.com/catalogue/panocean%C3%ADa.html

 

 

facciones_minis_2bYu Jing е основният опонент на PanO и представлява азиатски гигант, асимилирал Изтока под знамето на бившия Китай – с ново име, за да не се чувстват останалите държави като поробени от новата китайска империя. Партията е над всичко, дори над Императора, който се издига на последователни мандати, разделени между две династии. Ориенталската култура разполага с уникални японски бойци, наследници на самураите, нинджи, прекрасен набор от китайска тежка бронирана пехота и солиден набор от инфилтратори и роботизирана техника. Това една от най-гъвкавите фракции, чиито единици разполагат с множество възможности, и определено е ориентирана към тежката пехота, включително един от най-добрите командири в играта – тактическия гений Sun Tze (естествено, пресъздаден от Aleph). Същевременно – японската секторна армия разполага с „невидими“ инфилтратори – нинджи, шпиони (oniwaban), бързи мотористи и генетично пресъздадени версии на легендарни самураи. Другата секторна фракция в Yu Jing – Imperial Service, работи с Aleph и разполага с волята на Императора да налага правосъдие и възмездие, където е необходимо.
http://www.infinitythegame.com/faction_YUJ.php
http://www.infinitythegame.com/catalogue/yu-jing.html

 

 

facciones_minis_3bAriadna е основана от наследниците на първия колонизаторски кораб в космоса, които дълго време са се чувствали изоставени на новата си, доста враждебна планета, преди цивилизацията да попадне отново на тях. В редиците на Aridna ще намерите руски казаци, шотландци, британски и френски специални части и дори нещо като върколаци и вълци. Последното не се връзва никак с иначе научно-фантастичната вселена на Infinity, но Antipodes, както се казват „вълците“ в играта, са аборигените от планетата, а върколаците са следствие от вирус. Тази фракция не е сред технологично напредничавите, затова се налага да разчита повече на инфилтрация, отколкото на груба сила, но все пак има с какво да противостои на тежката техника на останалите. Трите секторни фракции са Каледония – наследници на шотландците с типичните им полички, огромни мечове и някак прекалено ниско технологично ниво, но пък много, много привлекателност, наследниците на французите – Меровингите, типични инфилтратори и парашутисти, които могат да наемат един от малкото TAG-ове наемници (бойни костюми) и разполагат с помощта на уникален в ролята си екип от човек и мутант (Equipe Mirage-5), и американците, които изглеждат клиширано по някакъв доста cool начин. Ariadna е особена фракция със също толкова особена привлекателност – евтини единици, които сте готови да хвърлите по противника в удобен момент. Нискотехнологичната им войска има само един хакер, но и като цяло е почти невъзможно да пострадат от хакерски атаки, а и много от оръжията им са с усъвършенствана мощност, за да се справят с издръжливите аборигени, поради което причиняват сериозни щети.

http://www.infinitythegame.com/faction_ARI.php
http://www.infinitythegame.com/catalogue/ariadna.html

 

 

facciones_minis_4bHaqqislam, или „Новият ислям“ е модернизирана религиозна доктрина, повлияна от исляма, но адаптирала се към едно модерно общество, което търси своето просвещение в науката и изкуството – е, и контролира уникалния материал Silk, благодарение на който е възможно да върнете някого от мъртвите (стига да имате записите от куба му). Зад всичко това се крие малка, но добре смазана войска, както и по-тъмната страна – банди байкъри, наемници и убийци. Както някъде се казваше – ако искате badass войска, не ви трябва нищо друго, освен Haqqislam. Недостатък е почти пълното отсъствие на тактически бойни костюми (T.A.G.) в армията, но пълзящия Maghariba запълва дори тази празнина. Фракцията разполага с най-добрите доктори и гъвкави профили сред единиците си, а мотористите им са откровено уникални (поради което са и толкова много).
http://www.infinitythegame.com/faction_HAQ.php
http://www.infinitythegame.com/catalogue/haqqislam.html

 

 

facciones_minis_5bNomads е нещо, което трудно може да се определи като „нация“. Номадите живеят пръснати на три огромни космически кораба и са се адаптирали към обстоятелствата, заради което разполагат с едни от на-добрите хакери, добри специалисти и средно тежка пехота, парашутисти и … е, генно модифицирана войска. Без табута, понеже на корабите ще намерите както източноевропейската мафия, така и странни религиозни секти и бивши военни. Номадите виждат като свой враг основно изкуствения интелект на Aleph и са от малкото, които работят по-близо с Ariadna (но заемат войски и на Haqqislam). Ако сте чели сагата Хиперион на Дан Симънс (според мен задължителна за всеки фен на фантастиката) – определено ще намерите препратки към нея в историята на Номадите. Също както ще откриете такива и в Aleph, но затова – по-долу.
http://www.infinitythegame.com/faction_NOM.php
http://www.infinitythegame.com/catalogue/n%C3%B3madas.html

 

 

facciones_minis_6bCombined Army – EI е извънземен изкуствен интелект, създаден от раса с безкрайно желание да се въздигне до божествени нива. След първия провал в тази насока, расата започва втори проект, който постепенно асимилира различни раси и ги използва за развитието си. Естествено, когато владенията ти обхващат и космоса, все отнякъде ще изскочат и подходящи войници – бруталните родени за война Morat (ок, да си го призная, приличат малко на червени маймуни) и находчивите, адаптивни Shasvastii, смъртоносните Sygmaa (кхъм, Tohaa) и мистериозните Umbra, както и бойни превъплъщения на самият EI. Една от най-гъвкавите фракции, която разполага с всичко – от мощна редовна войска, до масови групи от „зъргове“, аватари на изкуствения интелект, някои от най-бруталните хакери, прескачащи от войник във войник лейтенанти… CA е сила, която заплашва вселената и всички фракции с право се страхуват от нея.
http://www.infinitythegame.com/faction_CA.php
http://www.infinitythegame.com/catalogue/ejercito-combinado.html

 

 

facciones_minis_7bALEPH – името всъщност е на изкуствения интелект, който управлява информационните мрежи на човечеството, както и силите, сформирани, за да помагат на целите му. ALEPH е „биг брадъра“ на човечеството – от една страна уж само „помага“ на O-12 (бъдещото ООН?), от друга – под негово управление са няколко разнообразни сили, но всевиждащите му очи не са навсякъде и никога не обхващат корабите на Номадите, естествени врагове на ALEPH и въобще – крайни противници на това някой да им се бърка в каквото и да е. Aleph пресъздава кръвожадния Ахил, Патрокъл, Аякс и мирмидонците с едничката цел да внесе хаос в плановете на изкуствения интелект зад Combined Army (с който иначе играят доста патова игра), а единици като Азурите са откровена препратка към Радамант Немезис от вселената на Хиперион на Дан Симънс. Aleph е супервисокотехнологична раса – няма как, все пак разполага със съдействието на почти цялото човечество, но има известни трудности, понеже е фракция от елитни войници.
http://www.infinitythegame.com/faction_ALE.php
http://www.infinitythegame.com/catalogue/a-l-e-p-h.html

 

 

facciones_minis_8bTohaa е извънземна раса, която води открита война срещу Combined Army (дългата история накратко – част от тях е преминала под управлението на EI, но явно не всички искат бъдат използвани като ходещи процесори), в която човечеството е случаен, но нужен съюзник. Tohaa са биотехнологични майстори и използват вирусни оръжия, специални симбионтни брони, и дори са готови да модифицират други видове. Откъм игрови характеристики тази фракция е най-малката, но с вграден механизъм за работа в екипи (триади), който иначе може да се намери само в ограничените секторни армии, и чрез който постигат висока ефективност откъм команди. Същевременно – вирусните оръжия заобикалят имунитета на някои модели и убиват малко по-лесно от конвенционалните оръжия.
http://www.infinitythegame.com/faction_TOH.php
http://www.infinitythegame.com/catalogue/tohaa.html

 

 

Adobe Photoshop PDF

 

 

Галерия (пълен набор снимки – на страницата на Corvus Belli)

280006-0485-operationicestorm

 280252-0324-dragao

280567-0460-geckosquad

280566-0445-intrudersniper

280914-0451-gorgossquad

280916-0470-clipsossniper

280832-0409-penthesileaaleph

280801-0219-alephstarterpack

280716-0490-yojimbo

280710-0365-scarfaceycordelia

280658-0453-moratstarterpack

280641-0303-skiavoros

280438-0227-hassassinbahram

280424-0137-tarikmansuri

280337-0207-jsastarterpack

280301-0008-yujingstarterpack

280135-0224-caledonianhighlanderarmystarterpack

280169-0497-dogwarriors

“I can tear a guy’s leg off by its roots, and use it to smack down sixteen of his buddies… It was a useful skill when I was behind bars… I suppose that’s the reason why they want me to be in the army […] Yes, they say my work is nothing but smashing and killing…but I prefer to call it something like… staff reduction or… cleaning house.”

Extract from the evaluation interview of Duroc for the Mirage Teams.

Споделете:
  •  
  •  
  •  
  •  

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.