Ревю на Boss Monster

В своята кариера на геймър неведнъж съм обикалял подземия. Знаете как е: екипираш се, влизаш вътре, избиваш всичко по пътя си, стигаш до последното чудовище, чупиш му главата и обираш плячката. На чудовищата обаче не им е лесно – строиш тъмница, нагласяш капани, каниш разни същества на интервю за охрана и накрая идва един нагрухан дебелоглав пън, който ти съсипва целия труд. Време е да се застъпим за чудовищата, които искат само да са честни и почтени босове на подземия!

Пиксел дънджън кроул, подправен с доза хумор

Пиксел дънджън кроул, подправен с доза хумор

Boss Monster е малка игра с карти на Brotherwise Games за 2-4 човека. Играчите застават от другата страна на подземието и влизат в ролята на големите чудовища, които чакат героите в последната стая на тъмницата. Играта се е появила благодарение на много успешен Kickstarter проект през октомври 2012, който е събрал почти 20 пъти повече от началната си сума. Boss Monster е набрала такава популярност, че вече има едно малко разширение, купища от промо карти и нов Kickstarter проект, който да доведе играта до iOS, Android и PC.

Малка кутийка

Размера на кутията дори може да ви излъже за компонентите на играта. Вътре има 155 карти и книжка с правила – това е всичко. Дори пластмасата може да я разкарате, ако решите да си облечете картите с протектори – трудно се хващат в нея иначе.

Кутийката е малко тясна за протекторите

Кутийката е малко тясна за протекторите

Артът по картите е като от старите, ама много старите компютърни игри – 8-битови картинки от пиксели (. Издателите откровено си признават, че искат Boss Monster да напомня на игрите от нашето детство и по самите карти има много препратки към други заглавия – измежду героите например са Harry Potter, Jace Beleren от MTG и Sir Arthur от Ghosts’n’Goblins.

Босът на подземието

Boss Monster се играе изцяло с карти, които са разделени на:
• 8 Boss карти – това сте вие!;
• 75 карти със стаи – с тях ще си построите подземието;
• 31 карти-магии – чрез тях ще прецаквате другите чудовища, за да не направят по-добро подземие от вашето
• 41 карти-герои – банда идиоти, които ще нахълтат във вашето подземие, търсейки плячка;

За началото на играта всеки играч получава една Boss карта, пет карти-стаи и 2 карти-магии. Boss картата поставя началото на тъмницата, а от останалите карти играчите трябва да махнат по две, за да останат с пет. След това всеки играч избира една стая, която да построи, и играта може да започне.

Boss Monster се развива основно в две фази. В първата всички играчи теглят по една карта-стая и се обръщат толкова герои, колкото са играчите. След това идва време да се строят стаи, което става по следния начин: всеки играч избира една, приготвя я с лице надолу и когато всички са готови, строят. Ако стаите имат ефекти, за които има значение кой е първи, играчите се редуват по XP цифрата на Boss картите им (и за всичко останало редът е същият). Една тъмница може да има най-много пет стаи, като нови стаи могат да се строят върху стари.

Внимавайте какви съкровища крият стаите ви, те са причината героите да ви надничат в подземието

Внимавайте какви съкровища крият стаите ви, те са причината героите да ви надничат в подземието

Във втората фаза героите тръгват към подземията. Всеки герои има определен тип желано съкровище и ще отиде в тази тъмница, където има най-много такива символи по стаите – ако няма едно подземие с най-много, те остават в града до следващият ход. След като героите се подредят пред тъмниците, един по един влизат вътре. Всеки герой има определено количество живот, а всяка стая прави определен брой щети (и може да има някакъв ефект). Ако героят умре някъде в тъмницата, играчът получава неговата душа. Ако мръсникът оцелее, играчът получава рана.

Картите-магии не се теглят по принцип, освен когато някакъв ефект предизвика това. На тях си пише кога могат да се играят и какво правят, но в общия случай прецакват опоненти или помагат на играча, който ги използва. Boss картите от своя страна имат Level-up умение – то се изпълнява първия път, когато играч построи петата си стая.

Играта прилича на Munchkin - за радост само в това, че има препратки само за фенове

Играта прилича на Munchkin – за радост само в това, че има препратки само за фенове

Така играта продължава, като героите в един момент стават по-силни, нанасят по две рани, но носят две души ако бъдат убити. Ако играч получи пета рана, той бива елиминиран. Когато играч събере 10 души, играта свършва и той печели!

Смърт за героите, души за чудовищата

За малка игра с карти, Boss Monster е изключително забавна! Една игра продължава около 20 минути и възможностите в нея са достатъчно, за да изиграете няколко подред. Взаимодействието между играчите е ключово – магиите и някои умения на стаите директно прецакват опонентите ви, като в ключов момент можете да ги елиминирате. По принцип не харесвам игри с елиминация, но това става доста трудно и играта е кратка, така че бързо можете да направите реванш.

Артът е интересна идея – на някой ще им хареса заради носталгия, други ще го намразят, защото все пак са си пиксели. Аз съм голям фен на малките препратки по картите – издателите сами си определят играта като пародия на фентъзи тъмниците. Има стаи като вампирски бордей и чудовищна танцувална зала… да, героите умират в тях.

Системата със стаите е много добре направена, между капаните има големи комбинации. Освен това трябва да се внимава и кога коя стая ще построите, защото от това зависи кои герои ще дойдат при вас, а вие може да не сте готови да ги убиете. Въпреки, че картите се теглят от едно общо тесте, почти винаги имате достатъчно възможности, за да не сте прецакани от късмет. Като черешка на тортата накрая може да се порадвате на тъмницата, която сте сглобили – лабиринт с минотавър, след него падаща каменна топка, храм на драколич и накрая за награда героите намират края си във публичния дом на кръвопийците.

Boss Monster си заслужава популярността, но бях много учуден, когато открих, че играта си има и Wiki страница! Това е малка игра със 155 карти и за нея има онлайн ресурси като за RPG система. В самия сайт на издателите има FAQ с 11-страници, а Wiki-то съдържа общо 205 страници – няма въпрос, на който да не се намери отговор.

Тези герои определено не са модерно изглеждащи

Тези герои определено не са модерно изглеждащи

За играта вече има едно малко разширение с нов вид карти – предмети, като се говори за второ самостоятелно заглавие, за което се знае само, че ще се казва Boss Monster 2. Има и изпълнен Kickstarter за дигитална версия на играта на iOS, Android и PC, където им е родното място на пикселираните герои.

Заключение

Boss Monster е една много забавна и бърза игричка, с която да си починете измежду тежките заглавия, но нищо не я спира да бъде главната кутия на вечерта. Може да я отворите както за една бърза, така и да продължите със 7-8 игри и кутийката няма да загуби чара си. Темата на играта е голям хит за геймърите измежду нас, но дори да не сте „на ти“ с персонажите по картите, всеки може да се забавлява, докато изтребва малки смотани геройчета в пъклената си тъмница!

Boss Monster може да играете под наем в The Game.

Споделете:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Вашият коментар

Попълнете анти-спам код * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.